Seuntai Kata Untuk Dirasa....

Wednesday 28 December 2011

Never Ending Story...Selamat Tinggal Puan.....

.....catatan terindah ini ditujukan khas buat Puan ....seorang mentor bagiku, seorang yang banyak memahamiku dan sentiasa dekat dihatiku. Puan...seorang 'boss' yang sangat mengambil berat akan permasalahan anak-anak buahnya...mengimbau detik2 ketika berada di bawah 'pentadbirannya', banyak perkara yang boleh dikongsikan, malah adakalanya aku boleh bercerita sedikit apa permasalahan yang ku pendam, walaupun bukan masalah yang cukup berat, namun sedikit nasihat yang diberikan mampu meleraikan kekusutan yang ada dalam hati, ....terasa satu kehilangan yang cukup besar bagiku dalam aku memikul tugas sebagai seorang pendidik...selama aku berada dalam alam yang mempunyai seribu satu cabaran ini, syukur ke hadratmu Ya Allah, selama aku mengenali semua boss ku,aku tidak pernah menghadapi masalah dengan mereka...dan semoga ini akan berterusan selagi hayat dikandung badan. Prinsip hidupku, selama kita berada di bawah, janganlah kita cuba melawan orang yang berada di atas, kudoakan semoga puan akan berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat....semoga kita semua akan menjadi pendidik yang mampu membentuk insan kamil yang berjaya pada hari ini dan hari esok....

No comments:

Post a Comment